Nordmarka

Nordmarka
Danmark fra Larkollen

søndag 12. mars 2017

Gjennombrudd i skogen

Rygge kirke nærmer seg..
Da var gjennombruddet der...Endelig fikk jeg navigert meg frem gjennom skogen til Rygge kirke.
Knappe 9 km gjennom skogen er ikke allverden til avstand, men terrenget er variert og morsomt å løpe gjennom.
Det er langt fra åpenbart hvor veivalget skal legges blant et lappeteppe av jorder og skogpartier, men litt prøving og feiling, samt studier av kartverk fikk meg på sporet.

 Det er særlig partiet etter Båthu, ca halvveis, som har voldt meg litt utfordringer. Et nærmere studium av kart + GPS fikk avdekket noe som så ut som en sti som tok av traktorvegen 1 km lenger fremme og hadde en lovende retning inn mot Oppstadskogen.
Lenge før det har jeg kost meg innover fra Tollefsrødskogen...
Min vei går til venstre..ut i terrenget

Oi, Oi og atter Oi
Voldtekt av skogen
Hva er det å si til dette? Den som liker flatehogst er ikke blant mine venner...
Et av trærne som ble felt rakk å bli svært gammel...
80..eller 100 år?
..Så er det på vei inn på ukjente stier i Nærumskogen...

Over høydedraget og ned i dalen hvor det er rester av vinter...
Lenger opp og fremme er jeg inne på Rygge-joggen sine områder...
7 km-løypa er den som går lengst ut fra startpunktet ved Rygge kirke.
Ikke lenge etter er jeg inne i Oppstad-skogen og her er det bare flott!
I krysset hvor 4 km til Rygge-joggen vender...
Jeg nærmer meg for alvor Rygge kirke og en bit etter åpner landskapet seg enda mer..
Rygge kirke i det fjerne
Stien over jordene er godt tilrettelagt..
Ikke lenge etter er jeg ved mitt vendepunkt...
og kan nyte oversiktskartet over området.
Knappe 9 km ut og 8 tilbake igjen..en herlig søndags..løpetur.











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar