Nordmarka

Nordmarka
Danmark fra Larkollen

tirsdag 28. januar 2014

Skiløping på dørstokken

Lysløypa mi
Det snør og med ett er lysløypa mi-den som ligger rett utenfor dørstokken-farbar med ski på beina.
Jeg kan ikke ha det bedre.. Heisen ned i boden, hente skiene, ut døra og 100 meter ned i bakken ligger skiløypa. Den går i en sløyfe inn i skogen og kommer ut i Prinsdalen og går tilbake igjen til Bjørndalen igjen gjennom skogen.
En herlig følelse å spenne på seg skiene og sette av gårde ut i skogen. For den som er sen står lyset på til 23. Godt å slippe å kjøre land og strand for å gå litt på ski.
Ute i terrenget her på Grønliåsen er det faktisk løpbart. Snødybden i terrenget er svært sparsom og på lørdag målte jeg bare ca 10 cm.

Kort vei ned til torva!
Herlig å løpe i skogen dels på hardstampet sti og snøpulse litt innimellom.

Fornøyd løper-med sko på beina!
Jeg løper litt på kryss og tverrs som jeg liker og får snart fint utsyn mot Nesodden og Bunnefjorden.






Tilbake igjen i kveld klokker jeg inn på litt over 1t etter å ha tilbakelagt drøye 11 km. Skiløping er fabelaktig trening og herlig å drive på med etter en lang og stillesittende dag på jobben.

Fornøyd Skiløper

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar