Nordmarka

Nordmarka
Danmark fra Larkollen

tirsdag 4. juni 2013

Rallarvegen-stemningsbilder fra en tidlig sommer

På min vei over fjellet fra Voss til Oslo på jobbereise måtte jeg få med meg stemningen langs Rallarvegen og friske opp gode minner fra løpene i 2010 og 2011.
Begynnelsen opp Flåmsdalen er sublim og vi ser utsynet mot øvre del med Kårdal helt øverst.


Etter å ha toget gjennom et krevende fjellparti etter Myrdal stasjon kaster jeg et blikk til venstre og får et flott gjensyn med Kleivagjelet. Her er det lite snø igjen.


På vei mot Hallingskeid ser det ut som om Rallarvegen for en stor del er snøbar, men det ligger mange snøklatter i fjellsidene.


Gleden var alltid stor over å komme opp til Vatnahalsen. Her flatet det ut langs vannet mens Rallarvegen snirklet seg frem i fjellbjørkeskogen frem til stigningene opp mot Kleivagjelet. Etter Kleivagjelet-som er et sublimt sted-var iallefall jeg rimelig sliten. Godt var det da å samle krefter langs flatene før det igjen gikk brutalt oppover mot Hallingskeid-gode minner.
På min ferd med toget idag ser jeg at snømengden tiltar etter Hallingskeid og rett før vi forsvinner inn i Finsetunnelen forsvinner også Rallervegen i snømengdene.



Mitt neste mål hva angår Rallarvegen er å løpe fra Haugastøl til Voss-en strekning på 120 km over en litt lang dag. Jeg tar ikke toget gjennom Gravhalstunnelen, men løper over fjellet. Planen min er å gjøre denne løpeturen før vinteren dette året.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar