Nordmarka

Nordmarka
Danmark fra Larkollen

onsdag 11. juli 2012

Kamphaug rundt med Jin

Utsyn fra Kamphaug mot Oslofjorden langt der nede..

Da var det ut i terrenget med løpesko på beina igjen. Jeg har vært flink og syklet mye for å spare høyrefoten og gi fettputa en sjanse til å hele seg. Det viste seg å være klokt. I kveld var foten fin igjen-mye bedre enn for 1,5 uke siden. Likevel, det blir moderat og gradvis økning ift omfang fremover. Jeg er ikke interessert i flere skadeavbrekk. Dette kostet meg 1 mnd og da har jeg vært heldig. Jeg hadde gleden av å ha selskap i kveld. Jin og jeg løp Kamphaug rundt sammen. Parkering på Hønefoten, opp til Fagervann, over Kamphaugåsen og frem til tuftene på Kamphaug. Deretter ned til Hønefoten og bilen igjen.
Turen opp til Fagervann gikk på umerket sti. Den stien har jeg siklet på lenge og for 2 uker siden tok jeg den på nedtur. I kveld løp vi opp. Flott furuskog og jevnt stigende hele tiden-nydelig sti:-)
Et stykke opp i bakken traff vi på 3 syklister på vei ned. Herlig å sykle ned på den kremstien. Det må jeg gjøre en gang senere.
Snart er vi på blåstien igjen, deretter over myrflatene og ned til Fagervann. Det er bløtt ute, men v står snart ved nordenden av Fagervann. Her er det stille og fredfullt.

Fagervann
Løpeturen fortsetter videre over Kamphaugåsen. Jin er sliten etter å ha deltatt på Swiss Iron Trail for noen dager siden. Jin forteller om et dårlig organisert og lite gjennomtenkt løp, men med en erfaring rikere. Det er flott ute i kveld. Solen titter nå og da frem gjennom våte trelegger og vi løper gjennom flott skogsnatur. Det får ikke blitt bedre enn dette. Tempoet er svært moderat, men det er et restitusjonsløp så det stemmer helt. Vi har likevel bra med høydemetre-300 på knappe 1 mil.
Kamphaug passeres og vi tar fatt på siste biten ned til Hønefoten.
Vi følger årets løype til NUC denne delen og tar av helt nederst der skiløypene deler seg.

NUC-løypa ned til venstre

Stien snevrer inn til et skar og stuper ned og videre frem i skogen. Det er bare å passere blant treleggene. Snart er det stupbratt ned til Hønefoten og bilen.
En flott løpetur i nydelig skog.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar