Nordmarka

Nordmarka
Danmark fra Larkollen

mandag 4. juni 2012

Rundtur på sykkel sør for Kikut

Vakre Bjørnsjøen
Sist uke var en restitusjonsuke med 2 økter og 2t treningstid. Denne uke starter den gradvise oppbygningen av belastning i form av antall økter og total treningstid igjen mot en en restitusjonsuke om 4 uker.
I dag sto sykkel på programmet. En økt på hybridsykkelen i Nordmarka fra Hammeren til Blankvann. Videre til Fyllingen og Kikut. Deretter retur til Hammeren på Nordmarksveien om Bjørnholt.
Bakkene mot Ullevåsæter var seige og det var relativt varmt ute til å begynne med. Snart stod jeg ved veidele til Blankvann.

Litt mer stigning og så flater veien ut og går nedover forbi Auretjern-dette vakre tjernet innenfor Ullevålsæter. Det stiger jevnt på før det går brattere opp til Blankvann-ett av Nordmarkas mest fruktbare steder og ett av de dypeste vannene.
Blankvann
Vegen forlates og jeg vekselvis triller og sykler. Hybridsykkelen uten dempegaffel er lite egnet til å sykle med på trillestien. Etter ca 1,4 km står jeg ved veien til Kobberhaughytta.

Slutten på trillestien
Det går nedover før jeg møter vegen fra Sørkedalen og tar fatt på de seige stigningene til vannskillet.
Snart flater det ut og jeg er snart ved nedkjøringen til Fyllingen. Jeg unner meg en kort stopp for å nyte utsynet mot Middagskollen.
Middagskollen i det fjerne.
Det bærer videre nedover og regnet tiltar i styrke. Gore-Tex jakken kommer godt med. Ovenfor Kikut har den djerve Løvenskiold voldtatt naturen og foretatt flatehogst. Det ser forferdelig ut. Måtte djevelen hente ham en kald vinternatt. Jeg fortsetter i regnværet og står snart ved den fryktede Smalstrømsbakken.
Jeg unner meg det vakre utsynet mot Kikut et stykke oppe i bakken som tross alt går bra.
Vakre Kikuttoppen
Sykkelen er nysmurt og justert og det går fort nedover forbi Bjørnholt og jeg er snart på vei langs Skjærsjøen. Jeg passerer to karer som er ute og trener trekkhundene sine. De ligger helt stille og nyter maten sin. Jeg slakker litt av, hilser og fortsetter ferden nedover. Snart er jeg på Hammeren fornøyd etter en flott treningsøkt.
Undertegnede etter en god sykkeløkt


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar