Nordmarka

Nordmarka
Danmark fra Larkollen

mandag 18. juni 2012

Kveldstur til Øyungen

Øyungdammen

En vond fot stopper meg fra å løpe, men jeg kan da gå! Turen i dag gikk fra Skar til Øyungen.
Det er en fin tur med bra stigning fra parkeringsplassen på Skar. Oppturen gikk på vestsiden og tilbaketuren gikk på østsiden. Høyrefoten er vond og den ble ikke bedre etter løpeturen på lørdag. Det er imidlertid god trening å være i bevegelse 10t mens det gjør vondt. Nå avventer jeg løpingen inntil foten blir bedre, men jeg satser på å sykling og fotturer.
Det er fin veg å gå på oppover i det tette regnværet.

Mot Øyungen

Det er også andre ute i det våte været både på veien og fremme ved vannet. Det er idyllisk ved Øyungen til tross for gråværet.

Øyungen

Dammen ved foten av Øyungen ble påbegynt og ferdigstilt et stykke på vei, men ble aldri helt ferdig.
Resultatet er lett å se på de ulike nivåene til damkrona.


Damkrona

Jeg nyter synet av det flotte byggverket og setter kursen nedover på østsiden. Til tross for en kranglete høyrefot er farten grei nok og jeg står snart nede ved bilen igjen i regnværet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar