Nordmarka

Nordmarka
Danmark fra Larkollen

tirsdag 29. mai 2012

Med Jin gjennom Lillomarka

Jin i Lillomarka

I kveld var det duket for en rolig tur med Jin gjennom Lillomarka. Vi hadde begge behov for en restitusjonsøkt. For min egen del etter en tøff siste uke. Jin hadde nettopp tilbragt et par uker i Japan som ble innledet med deltakelse i løpet UTMF. UTMF er et 100 miles løp rundt Mount Fuji i Japan.


Antall høydemeter er 9.000 og tidsgrensen er 48t. Jin fullførte på ca 34t. Vinneren var i mål på ca 19t. Jin fortalte om et fint løp, men et tidvis krevende terreng. Les om løpet her:
http://www.ultratrailmtfuji.com/en/

Stigningene mot Sinober var litt tunge-som vanlig-men vi kom oss oppover-sakte, men sikkert. Jeg opplevde et uhell ved Ormetjern idet jeg fikk høyre foten i et hull. Heldigvis fikk jeg foten ut før den gikk til bunnen av hullet, men jeg "gikk på trynet" og skrapet opp skinnleggen med påfølgende sår og blødning. Heldigvis var det kun overflateskader om det så ille ut og vi var løpende videre etter noen minutter.
Snart var vi ved Sinober og tok en kort pust i bakken før ferden fortsatte videre nedover Lillomarka.
Stidelet ved Granberget dukket snart opp og turen gikk videre ned mot Kjelsås om Karusputten.
Ved Granberget
Stien blir stadig bedre å løpe på og vi må begge ta oss i at det er et restitusjonsløp-det er fristende å "trøkke på". Skogen er solfylt og vi er ganske alene med unntak av fugler som gir seg til kjenne med vakker fuglesang. Det er godt å være til. Jeg finner en stadig bedre løperytme og overskuddet kommer bedre og bedre til syne. Snart er vi ved bekken ovenfor Mosvang og jeg kan vaske såret etter uhellet ved Ormetjern. Blødningen har stoppet og det ser ut til å ha stabilisert seg. Vi er på grusvegen langs Maridalsvatnet og nyter synet over Mardalen fra ulike utsynspunkter etter hvert som vi passerer dem. Snart er vi fremme ved Kjelsås stasjon igjen.
Løpet ble logget med min nye  GPS-klokke-GF 110. Av en eller annen grunn ble startpunktet feil. I tillegg ligger det inne en autosplitt hver minutt. Det må jeg endre.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar