Nordmarka

Nordmarka
Danmark fra Larkollen

onsdag 23. mai 2012

Lillomarka på langs om Karusputten

Karusputten
Heldigvis er det steder jeg ikke har vært ennå i Lillomarka. I dag fikk jeg løpt på nye stier og det var en god følelse. Kroppen er sliten etter 4 dager med lange treningsøkter hver dag og overskuddet var ikke der i dag. Beina var imidlertid ikke stive-det var bare kroppen som var generelt sliten.
Vel, tog til Movatn og først til Sinober. Deretter frem til stidele rett øst for Granberget og nedover mot Kjelsås forbi Karusputten og frem til grusvegen fra Sandermosen. Deretter forbi Monsetangen og langs Maridalsvannet til Kjelsås.
Det er alltid godt å starte fra Movatn og særlig på en fin kveld som dette.
Fra Greveveien ved Movatn
Jeg tar av opp i skogen mot Sinober etter noen hundre meter langs Greveveien.
Det er bratt opp før det flater ut og stien fortsetter mot Burås.
Stien mot Sinober rett før Burås
Burås passeres og stigen stiger på opp til Ormetjern. Jeg kjenner de moderate stigningene i beina, men henger i stroppen og kan snart nyte utsynet over det alltid vakre Ormetjern.
Vakre Ormetjern
Snart er jeg ved Sinober og tar en kort pust i bakken før ferden fortsetter til stidelet rett øst for Granberget. Jeg er sliten og finner ikke flyten i løpingen min, men det er likevel en fornøyelse å være ute i skogen.
Stidele ved Granberget
Stien faller sakte, men sikkert jevnt nedover. Det er flott underlag å løpe på og jeg finner etterhvert en slags form for løperytme. Jeg passerer Granbergputtene og er snart fremme ved stidele mot Styggedalen og Sandermosen.
Stidele rett vest for Veitjern
Jeg fortsetter min ferd videre rett sørover og er snart fremme ved Karusputten(øverste bilde). Det er et idyllisk sted. Stien faller jvent videre og jeg får en kort strekning på grusvegen før ferden forsetter ut i terrenget igjen. Det er flott furuskog å løpe i.
Snart er jeg på grusvegen ovenfor Monsetangen og fortsetter ferden langs Maridalsvannet. Jeg får et flott utsyn mot Maridalsalpene rett før ankomst til Kjelsås.
Maridalsalpene
Snart er jeg fremme ved bilen på Kjelsås stasjon og kan se tilbake på en flott løpetur gjennom skogen til tross for en sliten kropp. Nå blir det 2 rolige dager uten trening.
Fornøyd løper i flott skogsterreng



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar