Nordmarka

Nordmarka
Danmark fra Larkollen

tirsdag 13. mars 2012

Årets første løpetur til Skjærsjøen

Skjærsjøen i midten av mars-2012

Dette har vært en rar vinter. En skitur har det blitt og i kveld fikk jeg min første løpetur til Skjærsjøen fra Hammeren. Det er deilig å løpe en tur i skogen etter en hard arbeidsdag. En fin anledning til å bruke opp de siste kreftene som måtte være igjen etter en lang dag. En svært krevende arbeidshverdag har tatt mye av kreftene mine. Jeg er kun en skygge av mitt tidligere jeg, men får kjempe videre. Flott å kunne løpe ut i skogen igjen. Slaps, is og våt grus preger Ullevålseterveien på min ferd opp til Skjærsjødammen. Pusten blir tung idet bakken tiltar. Jeg er stort sett alene og det er slik jeg foretrekker det. Den siste bakken opp før Ullevålsæterveien forlates er svært krevende. Jeg trøster meg med at det er ingen skikkelig treningsøkt før spysmaken er tilstedeværende i munnen-det var den i dag. Jeg tar endelig av til høyre og løper ned til Skjærsjødammen og kan nyte en praktfull utsikt over et av Nordmarkas flotteste vann-en av mine favoritter.
Tilbaketuren går langs Nordmarksveien og også her er det mye slaps og is. Noen steder har sola fått mye bedre tak og her dominerer våt grus. Jeg får farten opp en god del, men merker mangelen på fartstrening. Det bekymrer meg lite-det kommer siden. Det som opptar meg er at mengden av løpterening må betydelig opp dersom konkurranseprogrammet skal holdes. Snart er jeg tilbake ved bilen igjen, godt fornøyd etter en flott, første tur i skogen med løpesko på beina.

2 kommentarer:

  1. hehe... betyr det at jeg har vært med deg på alle vinterns skiturer? Det ble en voldsomt brå slutt på vinteren, men da får du jo løpt tidligere i marka enn kanskje planlagt.

    SvarSlett
  2. ..smiler..du har nok det, Olav. Det var en kort skisesong.
    Nå er det løpesko og sykkelsko for alle penga. Ser frem til Fredrikstadløpet i slutten av måneden. Jeg ser du har funnet sykkelen :-)

    SvarSlett