Nordmarka

Nordmarka
Danmark fra Larkollen

søndag 12. februar 2012

En uke i februar

Mars 2011-Nedkjøring til Vesle Sandungen fra Kjerkeberget

I dag skulle jeg vært på ski. Istedet for satt jeg inne og arbeidet med presserende oppgaver som måtte være ferdig til neste uke. Dagen utenfor vinduet var utmerket og jeg ser klart for meg hvilken flott dag det må ha vært i marka. Sola står heldigvis opp flere ganger og gode dager kommer også siden-sikkert også for meg.
For tiden har jeg altfor mye å gjøre, men slik er det akkurat nå. Til tross for ekstrem grad av struktur og knallhard prioritering strekker ikke tiden til annet enn jobbing og ytterst nødvendige basisaktiviteter. Heldigvis har jeg ikke familie-den måtte isåfall ha vært svært tålmodige.
Jeg har prioritert å ta helt fri på søndagen, men denne helgen gikk heller ikke det. C'est la vie.
En god ting er at jeg fikk avdekket et altfor lavt innhold av d-vitaminer i kroppen min under en rutinekontroll hos fastlegen. Jeg har følt meg halvslapp lenge og det kan være forklaringen. En gjenopptakelse av regelmessig tranopptak har allerede gitt resultater. Jeg håper det er sammenheng mellom årsak og virkning.
Treningsmessig har uken vært laber. 3 økter, hvorav 2 løpeøkter og en lang styrkeøkt på romaskinen.
Langturen på ski mangler-den kommer neste uke. Jeg har også langt inn noe korte turer på ski på ukedager.
Bildet over gir meg gode minner-de skal bli flere. Det er få ting i livet som går utenpå en lang skitur i vakker Nordmarksnatur.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar