Nordmarka

Nordmarka
Danmark fra Larkollen

lørdag 16. april 2011

Enda mer vår..og den første turen på landeveissykkelen

Maridalen en tidlig vårdag
Tiden går utrolig fort. Treningsloggen min forteller meg at det er ganske nøyaktig 6 mnd siden jeg hadde min siste økt på landeveissykkelen ute. Dengang som nå gikk turen til Skar. Det er en flott tur. Etter å ha passert Brekke blir det bare bedre og bedre. I dag var det også relativt lite av annen trafikk på veien. Jeg hadde en som prøvde å drafte, men han ble jeg fort kvitt. Jeg fordrar ikke folk som drafter.
Kroppen fungerer bra, men jeg merker litt at det er en stund siden jeg syklet ute. Likevel, 2,5 minutter bak bestenotering på denne løypa er mer en godkjent. Sykkelen fungerte utmerket. Den har fått seg en vårsjekk med nye gir- og bremsevirer og bremseklosser.
Jeg konstaterer at jeg må trøkke litt i overkant for å holde et greit tempo. Det er ikke overraskende så tidlig i sesongen. Etterhvert, når jeg akkumulerer mer mengde, vil tempoet øke. Dersom jeg skal ha det til å øke mye må jeg trene tempo. Det er ikke på agendaen dette året. Jeg prioriterer å etablere en utholdenhetsbase
Ellers er det deilig å sitte på sykkelen igjen endelig og kjenne god og varm luft omslutte seg mens jeg beveger meg fremover i stor hastighet.
Tidligere i dag gikk jeg til innkjøp av en hybrid-sykkel. Den skal bli et godt alternativ til landeveissykkelen og gi meg mye utholdenhetsbasis og spesifikk styrke. Hovedbruksområdet blir turer på kryss og tvers i Nordmarka gjennom hele sommeren og høsten. Merket er Hard Rocx, modell er Cross Machine C4SL. En herlig sykkel jeg har hatt en utgave av tidligere, men som ble stjålet av kjeltringpakk for 2 år siden-til alt overmål mens det var låst og innelåst i en innvendig kjellerbod.
Bildet av den finnes her:
http://www.sorensensykler.no/oslo/sorensen.nsf/id/612E8D7A35F3995541256CDA0042983F?OpenDocument

Erstatningen fra forsikringsselskapet var en fattig trøst, men på mandag sitter jeg på en tilsvarende igjen. I påsken bærer det ut i Nordmarka på sykkel igjen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar